Informasjon 01.05.15

Informasjon om fremdrift balkongene de nærmeste ukene

To fra styret deltok på byggemøte med DVS og Obos Prosjekt onsdag 29. april. På møtet fikk vi svar på en del spørsmål, samt at vi fikk vite litt mer om hva som vil skje de neste par ukene. De har erfaring med at det ikke er noen god idé å legge ut en låst, detaljert tidsplan for hele prosjektet, da det lett kan skje forskyvningen både den ene og den andre veien. Derfor er det viktig at dere følger med når dere får beskjed om info fra styret. Alt blir dessuten lagret på hjemmesiden under balkongene, og hvis det dreier seg om infoskriv med mer generell informasjon, finnes det under «Infoskriv».

  • Rivning av balkongene i første etg. ble ferdigstilt torsdag 30. april.
    Førstkommende mandag starter de med 2 etg. (de skal sette opp stillas først) på blokk 48-50, likeledes slissing i isolasjon for vertikale stålsøyler fortsetter i uke 19.
  • Til de forskjellige oppgavene brukes en kombinasjon av stillaser og lift
  • Vask av fasader som ikke berøres av balkonginngrep starter en gang i uke 20.

Neste byggemøte er tirsdag 19. mai. Dersom det ikke skjer noe spesielt som vi trenger å informere om, sender vi fersk informasjon etter møtet.

Om du som beboer har spørsmål ber vi om at de sendes inn til styret via e-post (lersolvn@styrerommet.net) slik at vi evt. Kan ta de opp i neste byggemøte.

Markiser

Demontering av markiser blir gjort fortløpende etter at balkongen er revet.
DVS skriver en tilstandsrapport før de demonterer som de samler sammen, samt sender kopi til styret. Vi oppfordrer alle som har markise til å rulle den ut før demontering og se nøye på tilstanden slik den er, slik at dere kan sammenligne med tilstandsrapporten. Skriv gjerne ned.

Det er dessverre ikke anledning til å avtale demontering/utarbeiding av tilstandsrapport for beboer sammen med DVS – men DVS har forsikret styret om at det ytterst sjelden er/blir uenighet ift. tilstandsrapporten og demontering av markiser.

For de som har elektrisk motor på markise blir dette demontert fra utsiden.
Det som er svært viktig for dere med elektrisk motor er at det nå har kommet et krav om at kursen (strømmen) til markise må være jordet. Dette var ikke et krav tidligere og dersom du ikke har det, må dette legges opp før remontering. (DVS har ikke lov til å remontere motoren før kursen er jordet). Styret vil for øvrig komme med nærmere info rundt dette til de det gjelder. (Styret har utarbeidet en oversikt over alle som har elektrisk motor) 

Utebord

Styret har nå mottatt og skrudd sammen 5 stk «rastebenker» – en til hver blokk.
I utgangspunktet er det planlagt at disse skal fordeles på dugnaden, men dersom noen ønsker å ta de i bruk allerede fra og med i dag (1 mai) er det anledning til å ta en tur opp til 32/34 for å hente en og sette den i hagen bak hver enkelt  blokk. Dobbeltsjekk at naboen din ikke allerede har hentet en benk før du går opp for å hente – de veier ca. 90 kg hver, så man bør være to personer. Styret vil også besørge merking av benkene i løpet av våren.

Buskvekster og trær rundt blokkene

I forbindelse med arbeidene rundt balkongene må dessverre alt av buskvekster, trær etc. inntil blokkene og balkonger fjernes.

Styret har gått til innkjøp av verneutstyr og motorsag og Joachim fra styret vil påbegynne nedskjæring førstkommende Mandag. Vi gjør oppmerksom på at dette er et krav fra DVS og dersom styret ikke gjør det vil det faktureres pr. time for fjerning av buskvekster og trær. Styret har derfor valgt å gjøre jobben selv da dette blir vesentlig rimeligere.

Styret setter veldig pris på dersom de i respektive blokker kan samle opp kvister etc. etter nedskjæring.

PS: De som deltar på dugnaden kan også bidra med klipping av tynne hekker og vekster – med vanlig hekksaks.

Det var alt for denne gang – vi forstår at noen synes det blir mange e-poster og vi vil fra i dag forsøke å sende ut infoskriv annenhver uke med mindre det er noe som haster og må informeres om umiddelbart.

Arbeidstid i arbeidsperioden

Kl. 08.00-17.00 på hverdager
Det jobbes i utgangspunktet ikke på lørdager med mindre det er særskilt behov.
Ikke helligdager

Vennlig hilsen styret

1 Mai

Skriv ut