Infoskrivet denne gang handler om diverse status og om å få penger tilbake (eller ikke 🤔).
❄☃ Først et takk til alle som har vært flinke å ikke parkere foran stikkveiene – det gjør snømåking og strøing mye lettere for Joachim!
🛀Spyling av rør gikk kjempebra og sjansen for vannlekkasjer er nå redusert – og alle kan sove litt bedre når de er borte fra leiligheten.
🚧 En del av spurt om spesifikasjon av enkeltleilighetenes del-faktura på bredbåndselen av TV/Internett-avtalen. Årsaken til ønsket er ofte å få tilbake hjemmekontor-utgifter fra arbeidsgiver. Dessverre har vi en kollektiv avtale som ikke skiller på TV og Internet (tilsammen 189 kr/mnd pr. leilighet). Vi får en fellesfaktura og kan ikke levere enkelt-fakturaer.
🥈For de som har søkt og fått innvilget tilskudd for å bytte peis/ovn er det derimot håp. Kommunen ønsker et bevis på at det er gjort forskriftmessig (‘kontrollskjema’). Om det var Mur og Pipeservice som gjorde det for deg, så kontakt ronny@murogpipeservice.no og han sender en slik attest direkte.
🧱Om murpuss har falt av etter peisrør skifte – så ta kontakt med styret skal vi koordinere med Mur og Pipeservice så de kan ta alt på en gang
🔋 Og helt til slutt: Alle skal ha fått batterier til røykvarsler. Det som alltid er lurt – både hjemme og på hytta er å snu litt opp ned på brannslunknigs/pulverapparatet en gang i blant. Og sjekke at trykkviseren (manometeret) ikke står på rødt.