Trykk her for å laste ned infoskrivet som en egen PDF-fil.
Økning av felleskostnader
Felleskostnadene vil fra 1. juli 2018 øke med 2%.
Dette skyldes hovedsakelig at renovasjonsgebyret fra Oslo kommune har økt med 10% og vann og avløp med 5%.
Generalforsamling
Årets generalforsamling finner sted på Tåsen Seniorsenter, tirsdag 3 april kl. 18:00.
Innkalling er rett rundt hjørnet og blir delt ut før påske.
Hvis det er interesse for det avholder vi et beboermøte etter generalforsamlingen.
Vaskeriet
Styret har regelmessig mottatt klager på at vasketider ikke blir overholdt – dette ser nå ut til å ha bedret seg betraktelig – det setter vi stor pris på.
Bra jobba alle sammen! 🙂
Nabohjelp
OBOS lanserte for en tid tilbake en mobilapp som heter «Nabohjelp».
Dette er en app som man enkelt og greit kan spørre «nabo’n» om hjelp, enten det måtte være hjelp med å henge opp en lampe, låne en skrutrekker etc. Vi anbefaller alle om å laste ned denne og ta den i bruk. Som OBOS sier;
«Hvorfor kjøpe noe eller spørre en venn på andre siden av byen om hjelp når du kan spørre en nabo?»
Last ned appen fra Apple Store (iPhone) eller Google Play (Android)
Papp
Beholdere for papp fylles dessverre svært fort opp og «renner» over lenge før det blir tømt.
Vi har sjekket opp mulighetene med renovasjonsetaten for hyppigere tømming, noe som ikke lar seg gjøre. Vi henstiller derfor alle (igjen) til å kutte opp pappesker i mindre biter slik at det legger seg lagvis og utnytte plassen bedre.
Det er til stadighet store pappesker som er «dyttet» inn og disse fungerer som et oppblåst trekkspill slik at det blir veldig mye luft i beholderen. I tillegg raser det ut papp når de da blir tømt som blir liggende rundt søppelhusene. Det ser ikke så veldig pent ut
Rammeavtale med Rørleggersentralen
Vi har nå inngått rammeavtale med Rørleggersentralen.
Beboere får 10% rabatt på tjenester og materiell.
Ved bestilling av tjenester må du opplyse om at du bor i Lersolveien Borettslag slik at rabatten blir lagt inn.
Som en del av rammeavtalen får også borettslaget 6 gratis inspeksjoner av rørsystemet i leiligheter pr. år. I tillegg til årlig inspeksjon av fellessystemene.
Parkeringsplassen nedenfor nr. 50
Dette prosessen har pågått siden desember 2016 og det tar virkelig tid med kommunen.
Siste status fra kommunen er at de har fått en takst på den og vil sende over et tilbud til borettslaget.
Tilbudet vil deretter bli vurdert av en juridisk avdeling i OBOS før vi lager en innstilling og innkaller til ekstraordinær generalforsamling.
Statnett, NVE og ny kabeltunell
For noen uker siden la vi ut litt informasjon på websiden vedr. den nye kabeltunnelen som skal bygges mellom Sogn og Ulven. Vi engasjerer oss sammen med flere beboere og er i ferd med å utarbeide et høringsforslag som skal oversendes til NVE. Høringsforslaget vil legges ut på websiden vår så fort det er klart.
Informasjon på e-post
Tidligere har vi informert om at mesteparten av informasjon nå går ut på websiden vår som igjen blir informert via e-post til alle beboere.
Vi har imidlertid observert at det ikke er alle som får denne e-posten. Vi har gjort noen tiltak med e-postleveranse slik at alt nå skal være OK fra vår side.
Samtidig ønsker vi at du melder ifra til styret@stjerneblokkene.no dersom du ikke har fått informasjon om dette infoskrivet på e-post. Det er også viktig at man oppdaterer e-postadressen sin på www.stjerneblokkene.no dersom man har fått ny.
Dersom noe akutt skulle skje
Vi satser som alltid på en høytid uten uhell/skader, men hvis det skulle oppstå noe som krever umiddelbar handling finner du kontaktinfo nedenfor:
Rørleggersentralen (Kundenr. 10992) | 23 03 54 00 |
Visjonel AS (Elektriker) | 22 71 52 22 |
OBOS Forsikring | 02 333 |
Styret er som alltid tilgjengelig på e-post og telefon. Hvis det ikke haster så henstiller vi til å kontakte oss på e-post: styret@stjerneblokkene.no.
Det aller meste av informasjon om borettslaget finnes også på websidene våre: www.stjerneblokkene.no. – Husk å registrere/oppdatere e-postadressen din der for å motta informasjon.
Kontaktinfo til styret:
Styreleder | Joachim Aarnes | Tlf. 91 00 88 00 |
Nestleder | Kristine Hals | Tlf. 99 38 14 55 |
HMS-Ansvarlig/Styremedlem | Per Engebretsen | Tlf. 91 19 83 99 |
Styremedlem | Monica Olsen | Tlf. 41 76 19 90 |
Med dette ønsker vi alle beboere en riktig god påske – så ses vi på generalforsamlingen 3 april 🙂
Med vennlig hilsen
Styret